Ryggbänk och träningsbänk

Träningsbänkar, ryggbänkar och bänkar med ställningar!

Alla är de viktiga och bra inslag för att ge dig bästa möjliga föresättningar när du tränar och hjälper dig att få ut det mesta av din träning. Oavsett om du köper en bänk till gymmet, bostadrättsföreningen eller hem ska de vara stabila, gärna ställbara och lätta att förflytta. Att ha en tränings eller en ryggbänk hemma kan även se till att du verkligen kan träna på dina villkor och tider även de dagar som du inte känner för att dra till gymmet.

En träningsbänk med lite hantlar och andra träningstillbehör ger dig en fantastisk grund för ditt ”hemma gym” och framförallt för att du ska kunna genomföra och få en allsidig träning. Speciellt när man börjar bli lite äldre är det extra viktigt med allsidigheten för att minimera skaderiskerna. Hur mycket man än skulle vilja det har man inte alltid plats för ett hemmagym, det innebär dock inte att man inte kan träna hemma med en träningsbänk. En i hopfällbar träningsbänk tar väldigt liten plats och du kan ta fram den när du är i behov av den. När du inte använder den får du enkelt plats med en hopfällbar bänk bakom soffan, under sängen eller i garderoben. Några av de svåraste men ändå viktigaste muskelgrupperna att träna är ju bålmusklerna och framförallt ländryggen och nedre muskelgrupperna i ryggen och där är ju en ryggbänk oslagbar – här har vi en av marknadens absolut mest prisvärda ryggbänkar från home active. Spenderar man 15 – 20 min per dag med olika former av träningsalternativ så skapar man ett fantastiskt mycket bättre välmående och förebygger mänger av olika typer av skador – det är ju dig själv du investerar i! Vill ni ha hjälp att välja lämpliga bänk/bänkar till just era behov så kontakte gärna vår kundtjänst eller maila till info@bactive.se så ska vi gärna hjälpa dig. . Det finns ju väldigt många olika modeller att välja mellan där en del klarar riktigt tunga vikter medan andra är mer utformade för flexibilitet och rörelse. Vårt grundtips är att välja en träningsbänk som passar för den typ av träning som du vanligtvis brukar utföra och bygga på övningar utifrån den.